Monday, October 17, 2011

Contest DANIEL ADIE : SISPA




senyum palsu n senyum ikhlas? bg saya.. senang jek nak bezakan mana senyum palsu n senyum ikhlas.. mcm dalam gambr saya di atas, yg sebelah kiri ialah senyum palsu.. n yg sebelah kanan ialah senyuman ikhlas.. senyum palsu ni senyum yg kita buat2.. mcm nak bergambr kan, kena la senyum.. tp ikhlas ke senyuman?? terpulang pd jawapan.. kadang2...
senyuman palsu kelihatan lebih manis dan sedap dipandang.. sebab kita tahu bagaimana cara utk kawal senyuman tersebut.. kalau dalam gambar, mungkin kita akan mengambil shoot berpuluh2 kali dan hanya letakkan yang terbaik.

tp bg saya, senyuman yg ikhlas ni senyuman yg hadir dalam diri kita tanpa kita sedari , tanpa kita hiraukan mimik muka kita pada masa tersebut, tanpa perlu sembunyikan kelemahan yg ada. n thanks god, saya ada beberapa keping gambr yg ditangkap di mana saya senyum dalam keadaan yg saya sndr x sedar.. mean, ikhlas sebab kita senyum bukan utk siapa2.. bukan utk dipotretkan diri, bukan utk mengurat gadis2 di luar sana.. LOL~


'Terkadang, senyuman palsu terukir apabila kita cuba untuk kelihatan gembira, atau cuba utk sembunyikan emosi sebenar atau sebagai tanda kita gembira walaupun hati sebenarnya terluka.. :)

here's 2 blogger utk di -tag.. im sorry sebab tag tanpa izin.. n yeah, saya x de kwn blog.. so, saya teragak2 nak tag sesuka hati.. so, i tag my senior, encik zami n my alam maya frnds.. encik dosh. LOl~


encik dosh

5 comments:

  1. Senyum, tak perlu kata apa apa... Hehe... :D "'Terkadang, senyuman palsu terukir apabila kita cuba untuk kelihatan gembira, atau cuba utk sembunyikan emosi sebenar atau sebagai tanda kita gembira walaupun hati sebenarnya terluka.." ... waaaaah, dalam maksud tu... Takootttt! :)

    ReplyDelete
  2. Dear Payedd..

    Thanx dude sebab join..terharu ni..huhu..

    Appreciate it..

    All the best ya..

    ReplyDelete
  3. gud luck~ =)

    betol2 ikhlas gambar candid tu..hehe...

    ReplyDelete
  4. kihhhh , memang ikhlas senyum tu . i see ur point . HUHU
    btw goodluck :)

    ReplyDelete