Sunday, October 23, 2011

remaja dakwa diliwat guru

MIRI – Seorang pelajar Tingkatan Tiga di sebuah sekolah menengah di sini mendakwa menjadi mangsa liwat seorang guru dikenalinya di laman sosial Facebook, sejak setahun lalu.

Guru lelaki terbabit berusia lingkungan 30-an dan masih bujang serta mengajar di sekolah berasingan dengan pelajar terbabit, dikatakan melakukan perbuatan terkutuk itu ketika mangsa datang ke rumahnya di sini.

Difahamkan pelajar lelaki berusia 15 tahun itu sering menghabiskan masa bersama guru berkenaan di rumahnya selepas berkenalan melalui Facebook sehingga wujud hubungan rapat antara mereka.

Bapa pelajar itu bertanyakan anaknya mengenai hubungan mereka dan selepas didesak, pelajar berkenaan mengakui menjalin hubungan dengan guru lelaki berkenaan.

Bagaimanapun, bapa pelajar terbabit mengesyaki sesuatu apabila mendapati anaknya amat mesra dengan guru lelaki itu.

“Bapa pelajar itu bertanyakan anaknya mengenai hubungan mereka dan selepas didesak, pelajar berkenaan mengakui menjalin hubungan dengan guru lelaki berkenaan.

“Terkejut dan marah dengan pendedahan itu, bapa pelajar berkenaan membuat laporan Jumaat lalu di Balai Polis Pusat Miri,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Miri, Asisten Superintendan Jamaluddin Ibrahim, ketika dihubungi semalam, mengesahkan laporan kes berkenaan. Katanya, polis menjalankan siasatan terperinci berikutan mangsa mendakwa beberapa kali diliwat suspek di rumahnya.

“Kita belum membuat tangkapan dan kes disiasat mengikut Seksyen 377 Kanun Keseksaan,” katanya. –Berita Harian Online



berita dari myhubs.. copy 100%.. n ok, here's my review.. te diahh!! ada review..


bagi saya. dua2 pihak salah!

pelajar: gatal, x sedar diri, menyusahkan org n nak mati.

guru : bodoh, x guna, sengal, otak xde n bernafsu tinggi.


y i say so?? dude! he's under age.. in logically.. kalau gatal sangat.. cari or bayar mereka yg nak n rela n x bawah umur. supaya anda terlepas dari hukuman dunia.. tapi akhirat tetap la jugak menanti.. do remember that!


skrg ni dah jd isu.. n now, dah menjadi2.. tuan tanah sndr pun ekceli kalau x kuat iman, boleh tergadai maruah sendiri..


tapi apabila mengenangkan yg tuan tanah emmasuki bidang perguruan kerana ikhlas dan minat yg tinggi. maka semua itu x menjadi masalah..


plus, tuan tanah tahu bagaimana utk melindungi diri daripada anasir-anasir atau godaan yg x tentu hala skrg..


pelajar zaman skrg bukan mcm pelajar zaman dulu.. skrg peloajar dah advance.. dan adakalanya, pelajar sndr yg akan mencipta masalah dan menyalahkan org lain.


pernah terjadi di sekolah lama apabila seorg guru muda yg kacak ini, menjadi mangsa keadaan apabila seorg pelajar telah mencuri maklumat peribadi guru ini dari dalam rekod dan mula mencipta pelbagai masalah. dan akhirnya, guru tersebut telah dikenakan tindakan walaupun ternyata dia langsung x salah.


tapi.. apabila dah undang2 di malaysia mcm tu.. siapa kita untuk berkata tidak?


mcm tUAn tanah sndr, kadang2 boleh tergugat iman apabila melihat keindahan ciptaan tuhan yg bernama pelajar. bukan seorg, bukan dua org, tapi kesemunya comel2 belaka..


ada yg mcm yuna, ada yg mcm killafairy, ada yg mcm laila isabella.. sume ada. x percaya? meh sini tgk my student..

gadis melayu terakhir.. putti!


lupa plak nama apa yg neh.. haha..


my pebret!! syira!

dan semua antara mereka2 ini baru tingkatan dua!! saya ulang.. tingkatan dua!!!


maka, sapa cakap jd cikgu merupakan kerja mudah? kadang2.. godaan syaitan boleh memusnahkan segala2nya..


oleh sebab yg demikian.. saya mengikut cakap guru senior saya.. taktik terbaik untuk menyelamatkan diri dari godaan pelajar..


caranya bagaimana?? cakap yg kita sudah kahwin n ada anak!!


tuan tanah masih ingat, pertama kali jijak tanah ke sekolah baru.. banyak mata2 yg memandang. x kurang jugak yg menjeling dan menjerit2.. sumpah! xde rasa bangga.. sebaliknya kecewa dengan tindakan dan kelakuan pelajar sendiri..


bila masuk je ke bilik guru..


seorg guru senior beri nasihat,


" farid, cakap pd student yg kamu dah kahwin.. n ada 2 anak."


n itu yg tuan tanah lakukan apabila pelajar soal mengenai status.. n lucky me! i got perfect props..!


mat gebu n gendut is my niece.. so, tuan tanah gunakan gambo tu.. upload dalam fbook rasmi.. n thanks god.. mereka percaya..


n alhamdulillah jugak.. tuan tanah x pernah menerima sebarang godaan daripada pelajar n minta supaya dijaukan dengan godaan mcm tu..


n utk mereka yg bakal bergelar guru.. tuan tanah nasihatkan, berfikirlah secara bijak dan matang sebelum "membunuh" diri sdnr , sebelum izrail merentap nyawa.. sekian!

3 comments:

  1. salam'alaik
    first time komen kat sini rasanya
    tapi actually selalu update blog bro farid..
    keep it up...

    memg lemah iman kalau aku jadi student bro..^^
    tapi mesti jadi pelajar yg paling rajin dalam kelas cikgu farid n selalu tanya soalan..hehe

    ReplyDelete
  2. advance betul budak2 skrg...hmm.....tapi sdih, makin advance dunia, makin byk maksiat..

    ReplyDelete