Saturday, November 19, 2011

perkahwinan NurSyella rm 15 Juta!!

kenal siapa Syella? mesti ramai yg kenal sebab sekitar tahun 90-an, dia sangat terkenal dengan lagu "Menangis dalam hujan"..

selain berwajah cantik, dia juga sangat berusaha keras utk berjaya. kalau dulu2..selalu jugak baca stetmnet dia yg idop susah, sara keluarga dengan meniaga dan mcm2 lagi..

nama syella jugak sellau dikaitkan dengan VIP dan VVIP sebab penampilan dia yg seksi dan selalu menarik banyak mata memandang.

apapun.. nak tersembam jugak la tuan tanah ke jubin lantai td bila baca metro, yg tajuknya, perkahwinan syella 15 juta..

terus google kan.. ni la hasilnya.. hehe.. meh kita tgk!!














.
Menerima hantaran Banglo dan kereta mewah





Apa yang menarik perhatian bukanlah perkahwinan yang diadakan secara tertutup ini, tetapi nilai hantaran yang diperolehi oleh
Syella. Selain dihadiahkan sebuah
banglo bernilai RM5 juta.

“Memang saya telah berkahwin dengan seorang VVIP baru-baru ini, tetapi majlis pernikahan kami bukan pada Jumaat lepas (11 November). Kami telah bernikah pada bulan September lalu. Gambar-gambar yang tersiar di internet itu adalah gambar-
gambar ketika majlis resepsi di
rumah ibu bapa saya di Cheras
pada 11- 13 Nov lalu. Tentang hantaran mewah itu pula, memang benar saya mendapat sebuah banglo bernilai RM 5 juta, tetapi hantaran sebuah Mini Cooper itu tidak betul. Suami saya berikan kereta Audi R8. Mini Cooper itu hanya digunakan sementara kerana kereta Audi itu masih belum sampai,” ujar Syella membuka cerita.

Ditanya mengapa dia seolah-olah
menyembunyikan perkahwinannya itu , Syella memberitahu dia tidak pernah
berniat untuk berbuat begitu. Jelas penyanyi jelita ini, memang majlis pernikahannya diadakan dalam majlis tertutup,tetapi majlis resepsinya baru-baru ini menjemput kira-kira 3000 orang tetamu.

“Saya tidak maklumkan kepada pihak media bukan kerana hendak sembunyikan perkara ini, tetapi saya serba-salah. Saya ini bukannya penyanyi popular. Album baru pun tidak ada. Alih- alih hendak jemput pihak media datang ke majlis perkahwinan. Saya rasa macam tidak kena. Sebab itulah saya jemput
saudara-mara, rakan-rakan dan
jiran-jiran sahaja. Bukan ada sebab lain. Lagipun majlis itu bukan untuk untuk saya seorang, tetapi turut meraikan perkahwinan dua orang adik
saya ,Efa dan Ijam yang bernikah
Oktober lalu,” jelas Syella lagi.

Dalam masa yang sama, Syella turut mengakui majlis perkahwinannya itu menelan belanja RM15 juta seperti yang dilaporkan. Jelas Syella, jumlah
itu termasuk nilai barangan hantaran yang diberikan oleh kedua-dua belah pihak.

“Saya tak rasa perbelanjaan ini membazir kerana saya berpendapat perkahwinan hanya sekali seumur hidup. Saya tidak kisah apa orang hendak kata, yang penting semua perbelanjaan itu saya dan suami
keluarkan sendiri. Bukan tajaan
mana-mana pihak, Saya membelanjakan kira-kira RM800 ribu manakala selebihnya daripada suami saya.

Biarlah orang hendak buat spekulasi. Saya berkahwin bukan kerana harta. Saya sendiri sudah punya wang dan harta berkat beberapa perniagaan yang saya jalankan. Kalau orang masih tidak percaya, apa yang boleh saya buat,” ujar Syella.

Fakta:

-Syella enggan mendedahkan
nama suami serta gelaran yang
diperolehinya selepas berkahwin
(Datin, Datin Sri atau Puan Sri)
kerana menghormati permintaan
VVIP itu.

-Syella juga enggan mengulas sama ada dia berkongsi suami atau tidak.

-Syella ambil keputusan berkahwin dengan suaminya sekarang ini setelah mendapat petunjuk ketika menunaikan umrah pada April lalu.

-Syella menafikan dia berkahwin kerana harta. Jelasnya, dia sudah memiliki kemewahan daripada beberapa perniagaan yang dijalankan.

-Dua pasang gaun yang digayakan ketika majlis resepsi itu adalah rekaan Hatta Dolmat dan setiap satu daripadanya berharga RM60,000.

-Pasangan ini telah berbulan madu selama dua minggu di Eropah pada September lalu.

-Syella dan suami merancang untuk menimang cahayamata dalam waktu terdekat

9 comments:

  1. kellest! rezeki dia kan. sebelum ni kesian dia jadi penyanyi susah nak naik. Tak silap dulu dia selalu gak masuk Melodi cerita pasal betapa dia jadi penyanyi nak bantu family dia katanya. Nah sekarang dapat haruan besar~

    ReplyDelete
  2. Nak kawin 15 juta jgk la. 15 juta rupiah...bleh? (kira2 RM5000 jer..ehehe)

    ReplyDelete
  3. berbaloi baloi la..dulu ngan bekas pengurus dia tuh dah tunang tp x menjadi kan...last2 dapat vvip..hurm..nak kata apa..dunia artist kan..

    ReplyDelete
  4. santeknya...harap die bahagia dgn jalan yang dipilih.....:)

    ReplyDelete
  5. alhamdulillah....moga perkahwinan nya d cucuri rahmat....amin..

    ReplyDelete
  6. untung la dapat vvip...tapi sampai 15 juta...ada berlian ker kat dalam pepet tu...nak kena korek bebetul la bagi balik modal balik...erm....harap2 menantu guru mengaji nie tutup aorat la lepas kawen..yer

    ReplyDelete
  7. ct_wawa83@yahoo.comDecember 7, 2011 at 6:10 AM

    pakai sexy2 time kawin..suami redha jer

    ReplyDelete
  8. boodh betul..pa ada berlian dlm bnda tu plak..bnda tu nilai dia lebih drpd berlian kau tau x..kt situ la kau ngan semua manusia2 kt sni keluar..jgn pandang hina bahagian ciptaan Allah tu..komen kau busuk la bro..biorlah dia nk kawin sbab pa pn..yg penting diorg happy..dasar pendengki cmtu la..

    ReplyDelete