Sunday, July 15, 2012

sarawak, panas dan sunburn? hahaha




cantik? mmg cantik.. ni tempat saya berehat setiap hari selepas penat mengajar. 


sungai rajang.. sg yg terpanjang d malaysia dan memisahkan saya dengan dunia luar. sedar x sedar.. sudah 2 bulan saya berkhidmat sbg guru di sebulah sekolah menengah bertaraf pedalaman 1 di sini. 

mulanya.. mmg saya takut. takut sekiranya tidak dapat sesuaiakn diri. takut dengan cakap2 org mengenai sarawak.. mengenai pedalaman. mengenai hutan.. 

alhamdulillah.. saya boleh menyesuaikan diri dengan baik d sini. walaupun pedalaman, masih boleh hidup. tp agak tersiksa la. tiada talian telefon..kalau ada pun, kena g kawasan atas bukit sana. jauh dan bahaya. 

jd, seminggu skali.. pd hari sabtu dan ahd, saya akan turun ke bandar terdekat seperti kanowit atau sibu sekiranya memerlukan talian telefon. dan kebiasaannya mmg saya turun pun. ye la, da nama pun buat online bssnes kan? 

seb baik la sekolah ni ada wifi. boleh la jugak surfin2. haha.. 

bnayak sbnrnya yg nak saya kongsikan.. sbb terlalu lama x update. terlalu banyak utk saya kongsikan. 

dan saya kira. kedatangan saya ke pedalaman ni mengajar saya banyak perkara yang x pernah saya terfikir sewaktu berada di semenanjung.. 

malah, tidak keterlaluan sekiranya saya berkata.. di sini, saya lebih banyak belajar daripada mengajar. 

oh ya.. baru2 ni hari sukan sekolah berlangsung.. walaupun dah 1 mggu habis. sun burn pd bdn masih ada sampai hari neh. sobs!


tuan tanah ada keje.. nnt2 kalau rajin tuan tanah sambung lg ye.

take care. 
:)

2 comments: